Sirdalud - działania niepożądane

Treść pytania: 

Witam, od niedawna przyjmuję lek Sirdalud 4mg, chciałabym się dowiedzieć, czy wystąpienie kilku objawów jednocześnie, wymienionych w "działaniach niepożądanych" jest w jakiś sposób groźne, bądź też czy powinnam się koniecznie skontaktować ze swoim lekarzem? Są to raczej objawy z tych raczej łagodniejszych typu: zaburzenia snu, senność, zawroty głowy, nudności, brak koncentracji. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Odpowiedź: 

Naszym zdaniem powinna Pani zgłosić występujące działania niepożądane do lekarza prowadzącego.

Objawy niewiadomego pochodzenia takie jak nudności, uczucie zmęczenia, brak łaknienia mogą wskazywać na zaburzenia czynności wątroby. Wprawdzie rzadko się je obserwuje po stosowaniu dawek mniejszych niż 12mg w dawce dobowej ale występują. Z tego powodu zaleca się przez pierwsze 4 miesiące zażywania leku co miesięczne monitorowanie biochemicznych wskaźników czynności wątroby zarówno u osób które stosują dawki 12mg i większe oraz także u pacjentów z klinicznymi objawami wskazującymi na zaburzenia czynności wątroby: objawy niewiadomego pochodzenia takie jak nudności, uczucie zmęczenia, brak łaknienia.

Pomimo tego ,iż charakterystyka produktu leczniczego Sirdalud 4mg podaje ,że po zastosowaniu małych dawek, zalecanych m.in. w celu złagodzenia bolesnych skurczów mięśniowych, działania niepożądane takie jak uczucie senności, zmęczenie, zawroty głowy, suchość błony śluzowej jamy ustnej, obniżenie ciśnienia krwi, nudności, zaburzenia żołądkowo-jelitowe, zwiększenie aktywności aminotransferaz mają zwykle przebieg łagodny i przemijający radzimy skonsultować się z lekarzem prowadzącym i poinformować go o wszystkich objawach niepożądanych oraz pozostałych lekach (jeżeli jakieś Pani stosuje).

Źródła:
Charakterystyka produktu leczniczego Sirdalud 4mg
http://www.urpl.gov.pl/rejestr/index.htm

Kategoria pytania: