Clobederm - brak miesiączki

Treść pytania: 

witam mam 26 lat od tygodnia stosuje maść CLOBEDERM zapisał mi ją dermatolog.Byłam na wizycie ponieważ pojawiły mi sie jakies czerwone plamy na łokciach lekarz stwierdził, że moge byc uczulona na nikiel i przepisał mi tą maść.Czytałam działanie niepożądane ale nie było nic na temat tego ze może miec to wpływ na miesiaczkowanie.Okres powinnam mieć juz 4 dni temu.W ciąży nie jestem zrobiłam test.Stąd moje pytanie czy ta maść moze miec na to wpływ i miesiaczka sie pojawi?odstawiłam juz tą maść.Prosze o odpowiedz poniewaz strasznie martwie sie tym faktem.

Dodatkowe pytania CIL do pacjenta: 
Odpowiedź pacjenta: 
Odpowiedź: 

<p>Ze względu na to, że kortykosteroidy wchłaniają się przez skórę, podczas <strong>długotrwałego stosowania</strong> klobetazolu (Clobererm) lub <strong> stosowania go na dużą powierzchnię skóry</strong> zwiększa się częstość występowania ogólnych działań niepożądanych charakterystycznych dla kortykosteroidów.[1] Jednym z ogólnych działań niepożądanych kortykosteroidów jest nieregularne miesiączkowanie [2]</p> <p>Jeżeli powodem braku miesiączki był lek (może tak być) to po odstawieniu go wszystko powinno wrócić do normy. Aczkolwiek trudno stwierdzić ,że w Pani przypadku za brak miesiączki odpowiada właśnie klobetazol (Clobederm) ponieważ lek stosowała Pani stosunkowo niedługo (1 tydzień) i na niewielką powierzchnie skóry.</p> <p>Źródła:<br /> 1. Charakterystyka Produktu leczniczego Clobederm maść<br /> 2. Martindale: The complete drug reference 2007 - Adverse Effects of Corticosteroids and their Treatment</p>